BrandFactory - Melodifestivalen 2018
SE

Melodifestivalen 2018

Live Nation

HELA SVERIGES FEST

141 000 biljetter sålda till turnén 2017 varav 60 000 till Friends Arena. Att följa upp förra årets succé innebar en utmaning i att ta melodifestivalturnéns kommunikationskoncept ännu längre, för 8:e året i rad.

 

ATT FÖRENKLA FÖR ATT NÅ FRAM
I arbetet med kommunikationskonceptet för 2018 grundlades visionen om att förenkla kommunikationen och på så sätt förkorta tiden för att nå fram med budskapet. ”Upplev turnén på plats i de lokala arenorna” har varit den lokala förankringen och copyn i all kommunikation under föregående år. Inför 2018 använder vi istället det korta budskapet  ”Upplev Melodifestivalen 2018”.

Låt oss berätta mer

Jessica  Ramkloo

Jessica Ramkloo

Project Manager

+46 10 212 22 51 jessica.ramkloo@brandfactory.se
bla bla blas

KRONAN PÅ VERKET
Kronan i logotypen har förenklats och stiliserats till en linjerad 3d form som i det rörliga animeras likt strålkastare/laser för att till slut sammanstråla och bilda kronan. Kronan visas också alltid utfallande och blir därmed mer en del utav hela motivet och budskapet därmed klarare.

"Årets koncept framhäver kommunikationen och värdeorden till ännu fler kanaler"

"Årets koncept framhäver kommunikationen och värdeorden till ännu fler kanaler där vi nu tillsammans med våra sponsorer kan nå ännu längre och få ett mer sammanhållet varumärke."

Jamie Perry, Head of Project Management/Project Director Live Nation.

 

FÖRSTÄRKA BUDSKAPET
Motivet förstärks utav filmer och bilder på färgad rök som sprutas in på scenen fyllt med skimrande glitter i de klara melodifestivalfärgerna. Det hela ger en känsla att festen strax skall börja och man bör vara med på plats för största möjliga upplevelse. Kampanjen syntes i all media och framförallt satsades det stort i de digitala kanalerna där vi i år även jobbade med film och animationer för att just framhäva upplevelsen på plats.

Creative

Kompetenser i bruk

Creative
  • BrandFactory-koncernen går samman under ett namn

    Nyhet

    Sveriges och Nordens största varumärke inom visuell kommunikation lanserar under september 2017 det nya varumärket BrandFactory fullt ut.
  • Hur vi gör det är lika viktigt som vad vi gör

    Miljö och CSR

    BrandFactory är per definition ett miljömedvetet företag. Det är mycket viktigt för oss att ta ansvar för hållbarhet, kvalitet och miljö.
 ? 
Behöver du hjälp?