MUNTERS – DERAS VARUMÄRKE FICK LIV PÅ KONTORET

När världsledaren inom klimatlösningar hörde av sig till oss för att ge liv åt sitt varumärke i huvudkontorets entré och på kundytor ropade vi ja på en gång. För är det något vi älskar är det att fysiskt levandegöra varumärken. Det blev en kombination av tryckt material och digitala lösningar som på olika sätt kommunicerar Munters innovativa arbete och hållbara klimatlösningar. Och några av lösningarna ser du här.

First impression last

Det sägs att det första intrycket är avgörande hur vi uppfattar en annan människa. Den insikten går även att applicera på företag. Entrén på ett företag är därför en superviktig yta för att kommunicera rätt värden och rätt känsla. Här såg vi till att Munters fick bakbelsyta smartframes som visar upp några av de områden de verkar inom.

På den 14 meter långa väggen mittemot hängde vi upp ett tunt vitt draperi. Under draperiet monterade vi fem stycken LED-neon-skyltar där företagets pictogram visualiserades.

Deras digitala skärm flyttade vi till en mer strategisk plats på väggen intill ingången till lobbyn. Till den gjorde vi en logoanimation för att addera ännu mer varumärkeskänsla till entrén.

Smarta lösningar gör stor skillnad

Framför det vita draperiet I lobbyn hängde vi plexitavlor och materialprover i stålvajrar från golv till tak.

Det här visades sig vara en perfekt plast att berätta om Munters historia, produkter och verksamhet.

Genom att montera en digital skärmvägg med fyra 55″-skärmar kan Munters nu visa både filmer och presentationer. En enkel och flexibel lösning.

Konferensrum med något extra

Till de sex konferensrummen tog vi fram 150×100 cm stora plexitavlor. På samtliga tavlor lyfte vi fram naturbilder med ”klimatkänsla” för att passa olika specifika klimatapplikationer. Vid sidan av varje tavla satte vi upp en folierad text med en kort beskrivning av respektive applikation.

Tänk vad smarta och flexibla lösningar kan göra stor skillnad på ett huvudkontor.

INSPIRERAS AV FLER CASE

SORTERA

Vi fick uppdraget att ta fram en idé kring hur de bäst kunde kommunicera sina 3 olika varumärken (Sortera, Big Bag, Åkerisäcken) som alla erbjuder liknade tjänster till olika målgrupper i samma lokal. Sorteras bild av hur det skulle ske var genom tryckt kommunikation där man skapade små utställningar om alla olika erbjudanden i deras stora nya lokal.

SVENSKA SPEL

Svenska Spels nya kontor i Arenastaden behövde få en identitet som speglade deras värderingar och verksamhet. Med tavlor från golv till tak, skyltar i plexi, färg samt kreativa lösningar brandades kontoret för att ge en arbetsmiljö som inspirerar både medarbetare och besökare.

MELODIFESTIVALEN 2020

För 10:e året i rad har BrandFactory fått den stora äran att ta fram Melodifestivalturnéns koncept och grafiska profil för vår kund, Live Nation.