ETT TYDLIGT FOKUS PÅ TEKNIK OCH KREATIVITET, SAMTIDIGT VÄLKOMNANDE FÖR BESÖKARE
Branding av Cristie Nordics nya kontor
Cristie Nordic är experter på backup, lagring och återläsningslösningar av data. Det nya kontoret i Kista behövde få en identitet som visade på deras kunskap och verksamhet. Med hjälp av färg, foliering, skyltar, möbler och textilier och bra idéer brandades kontoret om och stod klart lagom till invigningseventet.
BrandFactory fick förtroendet och lokalerna andas nu expertis som vill inspirera personal och besökare.
“TILLSAMMANS MED BRANDFACTORYS KUNNIGA OCH LYHÖRDA PERSONAL FÖRVERKLIGADES VÅRA IDÉER, SKISSER OCH ÖNSKEMÅL.”
– Karin Österman, VD Cristie Nordic.
”Vi på Cristie Nordic var ganska klara över hur vi ville profilera lokalen. Ett tydligt fokus på teknik och kreativitet men samtidigt välkomnande för besökare. Tillsammans med BrandFactorys kunniga och lyhörda personal förverkligades våra idéer, skisser och önskemål. Vår lokal som har basfärgerna vit och mörkgrå kompletterades med de fem kulörer vi har i vår digitala profil. Fondväggar, möbler, tyger och annan inredning i dessa kulörer mixades och vi fick ett resultat som blev över förväntan”
– Karin Österman, VD Cristie Nordic.
Ett resultat över förväntan
- I det gemensamma trapphuset sattes plexi-skyltar upp för att visa vägen.
- Vi skapade en historisk överblick på en av entréväggarna.
- Konferensrummen fick glasen folierat med mönster.
- Möbler föreslogs, färgsattes och köptes in.
- Textil valdes, färgsattes och monterades som avskiljare i ett rum.
- Väggar pryddes med plexi-text och kaffemuggarna profilerades med logotyp och färg.
RESULTAT
INSPIRERAS AV FLER CASE
SORTERA
Vi fick uppdraget att ta fram en idé kring hur de bäst kunde kommunicera sina 3 olika varumärken (Sortera, Big Bag, Åkerisäcken) som alla erbjuder liknade tjänster till olika målgrupper i samma lokal. Sorteras bild av hur det skulle ske var genom tryckt kommunikation där man skapade små utställningar om alla olika erbjudanden i deras stora nya lokal.
SVENSKA SPEL
Svenska Spels nya kontor i Arenastaden behövde få en identitet som speglade deras värderingar och verksamhet. Med tavlor från golv till tak, skyltar i plexi, färg samt kreativa lösningar brandades kontoret för att ge en arbetsmiljö som inspirerar både medarbetare och besökare.
MELODIFESTIVALEN 2020
För 10:e året i rad har BrandFactory fått den stora äran att ta fram Melodifestivalturnéns koncept och grafiska profil för vår kund, Live Nation.