OVÄNTAT GREPP PÅ LITEN MONTERYTA
Lyckat uppdrag med monter som gav mersmak
Fastighetsbolaget Atrium Ljungberg deltog för ett par år sedan på Business Arena med en monter som stack ut och kunde berätta för besökarna vad Atrium Ljungberg står för. Business Arena finns på flera orter i Sverige och den här montern var med i Malmö, Göteborg och Stockholm anpassades lokalt för varje stad. Läs nedan om hur vi lyckades med vårt uppdrag.

EN FOODTRUCK SOM STACK UT
Eftersom Atrium Ljungberg skapar och utvecklar stadsmiljöer växte idén om en Foodtruck fram på byrån. En urban symbol blev förbindelsen mellan utställare och besökare där det gavs utrymme för samtal.
ETT KUL SÄTT ATT FÖRMEDLA ETT BUDSKAP
Wrapsen det bjuds på är moderna, hållbara och döpta efter Atrium Ljungbergs engagemang i aktuell stad.
Efter genomförda event står det klart att Foodtrucken gör ett bra jobb. Atrium Ljungberg får stor uppmärksamhet och många uppskattar det ovanliga greppet, och det på en väldigt liten monteryta. Ett lyckat koncept!

RESULTAT
INSPIRERAS AV FLER CASE
SORTERA
Vi fick uppdraget att ta fram en idé kring hur de bäst kunde kommunicera sina 3 olika varumärken (Sortera, Big Bag, Åkerisäcken) som alla erbjuder liknade tjänster till olika målgrupper i samma lokal. Sorteras bild av hur det skulle ske var genom tryckt kommunikation där man skapade små utställningar om alla olika erbjudanden i deras stora nya lokal.
SVENSKA SPEL
Svenska Spels nya kontor i Arenastaden behövde få en identitet som speglade deras värderingar och verksamhet. Med tavlor från golv till tak, skyltar i plexi, färg samt kreativa lösningar brandades kontoret för att ge en arbetsmiljö som inspirerar både medarbetare och besökare.
MELODIFESTIVALEN 2020
För 10:e året i rad har BrandFactory fått den stora äran att ta fram Melodifestivalturnéns koncept och grafiska profil för vår kund, Live Nation.