MAKING THE WORLD PLAYFUL!

På Kings nya huvudkontor i centrala Stockholm har BrandFactory Concept skapat en unik varumärkesupplevelse för besökare och anställda.
Med hjälp av en 13 meter lång LED-vägg, film, Motion Graphics, belysta skyltar, ljud, ljus, folie och akrylskyltar har vi från koncept till verklighet tillsammans med King skapat ett kontor som andas ”Seriously Playful”. Produkterna är unikt designade för King av vår konceptavdelning med leveranser från hela BrandFactorys produktion. Ett bättre betyg än att Kings kontor utsågs till segrare i ”Sverige Snyggaste Kontor 2021” kan man knappast få!

OM KING
King är ett ledande underhållningsföretag inom den mobila världen. King har utvecklat över 200 roliga titlar och deras spel spelas över hela världen.

ENTRÉ
När man kliver in i Kings entré möts man av en 13 meter lång och 3 meter hög LED-vägg. Här har vi tillsammans med våra vår partner TTV tagit fram tre olika animerade filmer som spelas på olika schemalagda tider på dygnet.

LED-BELYSNING
I korridoren in till kontoret har vi installerat och animerat LED-belysning i taket. Ljuset skiftar i olika färger och animationer beroende på tiden på dygnet. Allt för att skapa en dynamiska omväxlande upplevelse beroende på när man passerar.

Akrylskyltar
BrandFactory har tagit fram ett skyltprogram för Wayfinding baserad på Kings grafiska profil. Transparent akryl med printad folie baktill skapar ett levande tredimensionellt uttryck som varierar beroende på hur ljuset faller. På varje våningsplan finns Kings payoff ”Making the World Playful” centralt placerat.

FOLIERING
I konferensrummen har vi väggfolierat olika karaktärer från Kings spel och tagit fram illustrationer för placering bakom skärmarna. Det hjälper till att både differentiera rummen och skapa en lekfull känsla som inbjuder till kreativa möten.

I Kings Game Room har vi designat en ”cirkusskylt” med orden ”Game On!”. Stora siffror i frigolit med akryltopp är placerade vid de olika spelkonsolerna för att få en känsla av sport och spel.

SKYLTAR
I matsalen på högsta våningen har vi gjort ljusskyltar med kända citat från spelen. Bland annat en 3 meter lång ljusskylt med ordet ”Delicious”.

GLASFOLIERING
På glasytorna har vi skapat ett dynamiskt mönster i dichroic-folie. Folien har en skimrande, färgskiftande effekt som ändras beroende på betraktningsvinkel.

WAYFINDING
I Wayfindingen har vi kombinerat foliering med stora frigolitsiffror med akryltoppar som både ramar in profilen och tydligt visar vilket plan man kommit till. Allt skapat och designat i samspel med arkitekturen.

SE MER AV OSS

CONCEPT

Concept är det första steget för att förverkliga dina koncept och idéer.

MELODIFESTIVALEN 2020

För 10:e året i rad har BrandFactory fått den stora äran att ta fram Melodifestivalturnéns koncept och grafiska profil för vår kund, Live Nation.

KING SHOWROOM

På Kings nya huvudkontor i centrala Stockholm har BrandFactory Concept skapat en unik varumärkesupplevelse för besökare. Med digital teknik, ljus, skyltar och analog branding skapades ett Showroom som vi är väldigt stolta över.