SAPONI PRIORITERAR SIN KÄRNVERKSAMHET

För att helhjärtat kunna fokusera sig på sin kärnverksamhet behövde Saponi frigöra tid. De hade också en önskan om att minimera sina kostnader och slippa ansvar utan att behöva tumma på förmågan att ha full kontroll och insyn.

Saponi hittade lösningen på sina problem hos BrandFactory Logistics, som nu tar hand om Saponis logistiktjänster. Nu bekymrar sig Saponi inte längre om lager, personal och fraktförare och kan istället fokusera sig på marknad och försäljning av sina produkter.

Saponi, en väldoftande värld
Saponi är ett familjeföretag som sedan 1996 har importerat högkvalitativa doftprodukter från Europa inom hudvård och inredning till hem eller företag, produkterna beställs av återförsäljare via den egna webshoppen.

ENKELT OCH AUTOMATISERAT

Saponis webbshop är hopkopplad med BrandFactory Logistics, produkterna plockas och packas och skickas sedan ut till kunder i Sverige och Danmark. Nu slipper de tänka på lagerhållning, orderhistorik, mått, beställningsuppgifter och leveranser.

LÄGRE KOSTNADER

Flexibiliteten att inte ha egen personal och lagerlokal är ett viktigt ekonomiskt argument för Saponi. När de tidigare hade egen lokal i Stockholm blev deras kostnader avsevärt mycket högre. När egen personal blev sjuk, skulle ha semester eller vid toppar, fick de själva kliva in och packa, hela verksamheten blev lidande.

GODSHANTERING

Vi sköter all deras godshantering, även för deras mer skrymmande produkter som deras event och mässmaterial som ofta består av montrar och möbler.

Saponis tillgång till vårt lager innebär att de enkelt kan utveckla och testa nya förpackningslösningar.

BILDGALLERI

Saponi
Saponi Lagerhantering
Saponi Massa
Saponi Produkter
Saponi Scrubb
Saponi Tval
Saponi
Saponi Lagerhantering
Saponi Massa
Saponi Produkter
Saponi Scrubb
Saponi Tval
previous arrow
next arrow

INSPIRERAS AV FLER CASE

SORTERA

Vi fick uppdraget att ta fram en idé kring hur de bäst kunde kommunicera sina 3 olika varumärken (Sortera, Big Bag, Åkerisäcken) som alla erbjuder liknade tjänster till olika målgrupper i samma lokal. Sorteras bild av hur det skulle ske var genom tryckt kommunikation där man skapade små utställningar om alla olika erbjudanden i deras stora nya lokal.

SVENSKA SPEL

Svenska Spels nya kontor i Arenastaden behövde få en identitet som speglade deras värderingar och verksamhet. Med tavlor från golv till tak, skyltar i plexi, färg samt kreativa lösningar brandades kontoret för att ge en arbetsmiljö som inspirerar både medarbetare och besökare.

MELODIFESTIVALEN 2020

För 10:e året i rad har BrandFactory fått den stora äran att ta fram Melodifestivalturnéns koncept och grafiska profil för vår kund, Live Nation.