ETT SHOWROOM MED EXTRA ALLT
UPPDRAG
Sortera behövde skapa ett Showroom där de kunde möta sina kunder och visa upp hela sitt erbjudande.
Vi fick uppdraget att ta fram en idé kring hur de bäst kunde kommunicera sina 3 olika varumärken (Sortera, Big Bag, Åkerisäcken) som alla erbjuder liknade tjänster till olika målgrupper i samma lokal. Sorteras bild av hur det skulle ske var genom tryckt kommunikation där man skapade små utställningar om alla olika erbjudanden i deras stora nya lokal.
VÅR LÖSNING
Vi valde att kombinera tryckt och digital kommunikation för att effektivt kunna variera varumärken och erbjudande beroende på vilken målgrupp som vid tillfället befinner sig i lokalen.
OM SORTERA
Sortera Group är miljöbolaget som genom sina tre affärsområden (Recycling, Industry och Materials) är den främsta och mest specialiserade aktören inom bygg/anläggnings-avfall i Sverige. Sortera strävar efter att vara den främsta miljöentreprenören i branschen och ständigt minska utsläpp och miljöpåverkan i samtliga våra verksamheter.
TOUCH BORD
Med ett liggande touch bord från NEC kombinerat med en 80 tums skärm på väggen kan Sortera välja vilket varumärke de för tillfället vill visa och sälja beroende på vilken målgrupp som befinner sig i lokalen. Med en handrörelse över bordet kan man ”slänga upp” det material man vill visa för alla i lokalen på skärmen.
ALL VÅR EXPERTIS
Vi har kombinerat nästan alla våra expertiser inom BrandFactory i detta uppdrag, så som skylttillverkning (till och med en handblåst neonskylt) foliering, möbeldesign, Digital Signage, Sublimering, tryck på lamellgradiner samt offsettryck, projektledning samt framtagning av idé och koncept.
RESULTAT
INSPIRERAS AV FLER CASE
SORTERA
Vi fick uppdraget att ta fram en idé kring hur de bäst kunde kommunicera sina 3 olika varumärken (Sortera, Big Bag, Åkerisäcken) som alla erbjuder liknade tjänster till olika målgrupper i samma lokal. Sorteras bild av hur det skulle ske var genom tryckt kommunikation där man skapade små utställningar om alla olika erbjudanden i deras stora nya lokal.
SVENSKA SPEL
Svenska Spels nya kontor i Arenastaden behövde få en identitet som speglade deras värderingar och verksamhet. Med tavlor från golv till tak, skyltar i plexi, färg samt kreativa lösningar brandades kontoret för att ge en arbetsmiljö som inspirerar både medarbetare och besökare.
MELODIFESTIVALEN 2020
För 10:e året i rad har BrandFactory fått den stora äran att ta fram Melodifestivalturnéns koncept och grafiska profil för vår kund, Live Nation.