SAMARBETE MED FOKUS PÅ UTVECKLING
Vi har en långvarig relation med Valio som präglas av ett tätt och nära samarbete där inget lämnas åt slumpen. Vi drivs av att ständigt stärka deras kommunikation och utveckla nya kreativa lösningar som verkligen fungerar i verkligheten. Med vår gedigna kunskap om Valios verksamhet kan vi i ett tidigt skede komma med idéer som passar företagets marknadsmål. Det lönar sig för kunden, både i tid och pengar. Oavsett kanalval ser vi till att varumärket håller ihop och kommunicerar rätt saker, en trygghet för Valio.
”Vi känner varandra väl och har ett stort förtroende mellan oss. Det skapar trygghet I samarbetet. Leveranssäkerhet och kvalitet är jätteviktigt för oss och det får vi hos BrandFactory.”
Jennie Wahlqvist, Customer Marketing Manager, Valio Sverige AB
VIPPOR
Vippor att fästa nära produkten i hyllan
KATALOG
Bra hjälp vid presentation av alla härliga produkter!
DIGITAL KOMMUNIKATION
Vi tar fram och anpassar kommunikationen till digitala kanaler och ser till att varumärket hålls ihop.
MINIFOLDER
Välj den bästa mjölken för ditt kaffe! Vi har tagit fram det visuella konceptet för kampanjen ”Bästa Mjölken”.
3D-BILDER
När yoghurten är så ny att den inte finns på bild än skapar vi både skål och innehåll!
BUTIKSKOMMUNIKATION
Skolstart och mellisdags! Vi har tagit fram det visuella uttrycket i höstens Vanilj-kampanj. Skylt, popup, talong och brevlåda ger kunden chansen att vinna en härlig blender!
3D-BILDER
Våra duktiga 3D-artister tar fram produktbilder som kan varieras i det oändliga, vridas och vändas på och stoppas in i vilken miljö som helst. Det ger oss många möjligheter. Här är sommarkampanjen för Vanilj som även hamnade på förpackningen.
RESULTAT
INSPIRERAS AV FLER CASE
SORTERA
Vi fick uppdraget att ta fram en idé kring hur de bäst kunde kommunicera sina 3 olika varumärken (Sortera, Big Bag, Åkerisäcken) som alla erbjuder liknade tjänster till olika målgrupper i samma lokal. Sorteras bild av hur det skulle ske var genom tryckt kommunikation där man skapade små utställningar om alla olika erbjudanden i deras stora nya lokal.
SVENSKA SPEL
Svenska Spels nya kontor i Arenastaden behövde få en identitet som speglade deras värderingar och verksamhet. Med tavlor från golv till tak, skyltar i plexi, färg samt kreativa lösningar brandades kontoret för att ge en arbetsmiljö som inspirerar både medarbetare och besökare.
MELODIFESTIVALEN 2020
För 10:e året i rad har BrandFactory fått den stora äran att ta fram Melodifestivalturnéns koncept och grafiska profil för vår kund, Live Nation.