BrandFactory - Digital signage kan stärka budskap

Sign & Print Scandinavia 2019

Nyheter

INVESTERARE MED STOR ERFARENHET AV OPERATIV TURN-AROUND BLIR NY ÄGARE TILL BRANDFACTORY

Pressmeddelande 2019-11-21

BrandFactorykoncernen, med verksamhet i Sverige, Norge och Danmark, får nya ägare. En överenskommelse har ingåtts som innebär att Lazarus Equity Partners AB förvärvar BrandFactory.

Läs mer

BrandFactory i Sverige ansöker om företagsrekonstruktion

Tre bolag inom BrandFactory i Sverige har lämnat in ansökningar om företagsrekonstruktion till Södertörns tingsrätt. Syftet är att hantera bolagens skuldsättning och skapa långsiktigt hållbara finansiella förutsättningar. Målet är att trygga verksamheten, kundleveranser och medarbetares jobb. Den dagliga verksamheten ska pågå som vanligt under processen utan att kunder eller leveranser påverkas.​

Läs mer

Vi presenterar BrandFactorys Hållbarhetsrapport för 2018

Vår mission är att forma framtidens visuella kommunikation och som marknadsledande tar vi ledarrollen även när det gäller att driva mot hållbar utveckling.

Läs mer
Hållbarhetsrapport för 2018

Retail Experience Live 2019

Mässan Retail Experience Live blev en succé!

Läs mer

    Framtidens kommunikation på fysisk plats

    Om du vill ha stenkoll på trender och nyheter gällande kommunikation på fysisk plast, besök då mässan, Retail Experience Live i Kista den 15-16 maj 2019. Detta är ett helt nytt spännande mässkoncept som är utformat för att möta retailvärldens nya karta.

    Läs mer

    Sign & Print Scandinavia 2019

    Den 5 februari var vi inbjudna som experter av Sign & Print för att prata om digital och tryckt kommunikation och hur den idag samverkar för högsta effekt.

     

    Läs mer

      VI ÄR NOMINERADE I SVENSKA PUBLISHINGPRISET!

      Vi är oerhört stolta över att BrandFactory Creative för femte året i rad är nominerade i Svenska Publishingpriset med Atrium Ljungbergs års- och hållbarhetsredovisning.

      Läs mer
      VI ÄR NOMINERADE I SVENSKA PUBLISHINGPRISET!

      Nu tar vi nästa steg i vår digitala resa!

      BrandFactory förvärvar Digital Signage verksamhet i Danmark och Sverige
      BrandFactory stärker sin digitala profil ytterligare genom att förvärva Digital Signage-verksamheten från Combine A/S.

      I och med förvärvet har BrandFactory ett starkt erbjudande inom Digital Signage i samtliga skandinaviska länder. Vi märker tydligt en ökad efterfrågan på samtliga marknader.

      Läs mer
      BrandFactory

      BrandFactory tar nästa steg

      BrandFactory tar nästa steg i byggandet av Sveriges ledande aktör inom visuell kommunikation.

      Efter samgåendet mellan BrandFactory och Ineko under 2016 tar verksamheten nu ytterligare steg i bygget av Sveriges ledande aktör inom visuell kommunikation.

      Läs mer

      Vi är redo för GDPR

      Ny allmän dataskyddsförordning (GDPR)
      Den 25 maj i år träder en ny allmän dataskyddsförordning i kraft i hela EU. Förordningen, som också kallas GDPR (General Data Protection Regulation), ersätter den nuvarande Personuppgiftslagen (PUL). GDPR innebär hårdare krav på hantering av personuppgifter. Det kommer att ställas krav på nya rutiner och processer för säker hantering av register samt krav på ansvarig ledningsnivå.

      Läs mer

      Föregående 1 2

      • FRAMTIDENS KOMMUNIKATION PÅ FYSISK PLATS

        Nyhet!

        Om du vill ha stenkoll på trender och nyheter gällande kommunikation på fysisk plast, besök då mässan Retail Experience Live i Kista den 15-16 maj 2019. Detta är ett helt nytt spännande mässkoncept som är utformat för att möta retailvärldens nya karta.
      • Vi presenterar BrandFactorys Hållbarhetsrapport för 2018

        Hållbarhet

        BrandFactory är per definition ett miljömedvetet företag. Det är mycket viktigt för oss att ta ansvar för hållbarhet, kvalitet och miljö. Nu kan vi presentera vår hållbarhetsrapport för 2018.