FÖRSTA STEGET MOT DINA MÅL

Vi brinner för att hjälpa dig med det ni vill uppnå, och är du osäker på vad det är ni behöver så guidar vi dig gärna fram till svaret. Vi tar avstamp i insikter, budget och produktionsmöjligheter. Ditt team hos oss rör sig vant i gränslandet mellan det fysiska och digitala mötet. De ser till att båda delarna stärker varandra och utgår alltid ifrån vad dina kunder ska känna, tycka och uppleva i mötet med ditt varumärke.

Vår bredd gör att vi kan hjälpa dig att förverkliga dina koncept och idéer. Det kan vara en grafisk profil för varumärket, en filmproduktion som ska fungera i både digitala och fysiska kanaler, en profilering av ett huvudkontor eller ett showroom för alla dina produkter eller en digital kiosk för en mer digital köpupplevelse i butik.

”Vi har ett långt samarbete med BrandFactory, deras insyn i projektet och kunskap om varumärket är viktigt för oss. Med deras ständiga förmåga att förnya och förvalta vår grafiska profil, känns det självklart att fira 10 år med dem.”

Peter Uksila, Project Director
Melodifestivalen, Live Nation

NÅGRA AV VÅRA UPPDRAG

Slide
PlayPlay
Co
Cloetta
Alfa
Mello
Sortera
Redbull
Spel
Haupt
Slide
Co
Cloetta
Alfa
Mello
Sortera
Redbull
Spel
Haupt
previous arrow
next arrow

BEHÖVER DU NYA INFALLSVINKLAR?

HÖR AV DIG TILL OSS

SE MER AV VÅRA PROJEKT

SORTERA

Vi fick uppdraget att ta fram en idé kring hur de bäst kunde kommunicera sina 3 olika varumärken (Sortera, Big Bag, Åkerisäcken) som alla erbjuder liknade tjänster till olika målgrupper i samma lokal. Sorteras bild av hur det skulle ske var genom tryckt kommunikation där man skapade små utställningar om alla olika erbjudanden i deras stora nya lokal.

MELODIFESTIVALEN 2020

För 10:e året i rad har BrandFactory fått den stora äran att ta fram Melodifestivalturnéns koncept och grafiska profil för vår kund, Live Nation.

HSB

HSB har länge varit duktiga på att berätta om sig själva i tryckt format. På de platser där de fysiskt möter sina kunder har de själva upplevt att de inte riktigt har hängt med i utvecklingen, den befintliga kommunikationen gjorde inte varumärket rättvisa.