KING HQ
På Kings nya huvudkontor i centrala Stockholm har BrandFactory Concept skapat en unik varumärkesupplevelse för besökare och anställda. Ett bättre betyg än att Kings kontor utsågs till segrare i ”Sverige Snyggaste Kontor 2021” kan man knappast få!”
Läs merKING SHOWROOM
På Kings nya huvudkontor i centrala Stockholm har BrandFactory Concept skapat en unik varumärkesupplevelse för besökare. Med digital teknik, ljus, skyltar och analog branding skapades ett Showroom som vi är väldigt stolta över.
Läs merMELODIFESTIVALEN 2020
För 10:e året i rad har BrandFactory fått den stora äran att ta fram Melodifestivalturnéns koncept och grafiska profil för vår kund, Live Nation.
Läs merCRISTIE NORDIC
Det nya kontoret i Kista behövde få en identitet som visade på deras kunskap och verksamhet. BrandFactory fick förtroendet och lokalerna andas nu expertis som vill inspirera personal och besökare.
Läs merVALIO
Vi har en långvarig relation med Valio som präglas av ett tätt och nära samarbete där inget lämnas åt slumpen. Vi drivs av att ständigt stärka deras kommunikation och utveckla nya kreativa lösningar som verkligen fungerar i verkligheten
Läs merSANDVIKA STORSENTER
Tydlig skyltning och wayfinding säkerställer shoppingupplevelsen och möjliggör att det går snabbt och enkelt att förflytta sig från plats till plats.
Läs merSORTERA
Vi fick uppdraget att ta fram en idé kring hur de bäst kunde kommunicera sina 3 olika varumärken (Sortera, Big Bag, Åkerisäcken) som alla erbjuder liknade tjänster till olika målgrupper i samma lokal. Sorteras bild av hur det skulle ske var genom tryckt kommunikation där man skapade små utställningar om alla olika erbjudanden i deras stora nya lokal
Läs merSVENSKA SPEL
Svenska Spels nya kontor i Arenastaden behövde få en identitet som speglade deras värderingar och verksamhet. Med tavlor från golv till tak, skyltar i plexi, färg samt kreativa lösningar brandades kontoret för att ge en arbetsmiljö som inspirerar både medarbetare och besökare.
Läs merICA
Vi har hjälpt ICA att förverkliga sin vision om en kreativ och lustfylld arbetsplats där den fysiska utformningen tillsammans med teknik ska bidra till ett förändrat beteende och arbetssätt.
Läs merHSB
HSB har länge varit duktiga på att berätta om sig själva i tryckt format. På de platser där de fysiskt möter sina kunder har de själva upplevt att de inte riktigt har hängt med i utvecklingen, den befintliga kommunikationen gjorde inte varumärket rättvisa.
Läs mer