OMSÄTT SPÄNNANDE PROJEKT TILL LYCKADE RESULTAT

Väl genomförda projekt talar för sig själva.

Det är vårt goda samarbete med kunderna som leder till framgång. När vi kombinerar våra erfarenheter och kunskaper tänds en gnista som sätter fart på den kreativa processen som i slutänden leder fram till en utmärkt lösning och ett verkningsfullt resultat.

Följ med på en inspirerande rundtur bland ett representativt urval kundberättelser och få en uppfattning om vad vi kan göra även för dig.

KING HQ

På Kings nya huvudkontor i centrala Stockholm har BrandFactory Concept skapat en unik varumärkesupplevelse för besökare och anställda. Ett bättre betyg än att Kings kontor utsågs till segrare i ”Sverige Snyggaste Kontor 2021” kan man knappast få!”

Läs mer

KING SHOWROOM

På Kings nya huvudkontor i centrala Stockholm har BrandFactory Concept skapat en unik varumärkesupplevelse för besökare. Med digital teknik, ljus, skyltar och analog branding skapades ett Showroom som vi är väldigt stolta över.

Läs mer

EUROSTEEL

Vi har tillsammans med Eurosteel Nybro AB tagit fram en ny grafisk profil.

Läs mer

MELODIFESTIVALEN 2020

För 10:e året i rad har BrandFactory fått den stora äran att ta fram Melodifestivalturnéns koncept och grafiska profil för vår kund, Live Nation.

Läs mer

MUNTERS

Hur deras varumärke fick liv på kontoret

Läs mer

CRISTIE NORDIC

Det nya kontoret i Kista behövde få en identitet som visade på deras kunskap och verksamhet. BrandFactory fick förtroendet och lokalerna andas nu expertis som vill inspirera personal och besökare.

Läs mer

BRING

Omfattande omprofilering för Bring, den hittills största genomförda i Norden.

Läs mer

VALIO

Vi har en långvarig relation med Valio som präglas av ett tätt och nära samarbete där inget lämnas åt slumpen. Vi drivs av att ständigt stärka deras kommunikation och utveckla nya kreativa lösningar som verkligen fungerar i verkligheten

Läs mer

SANDVIKA STORSENTER

Tydlig skyltning och wayfinding säkerställer shoppingupplevelsen och möjliggör att det går snabbt och enkelt att förflytta sig från plats till plats.

Läs mer

SORTERA

Vi fick uppdraget att ta fram en idé kring hur de bäst kunde kommunicera sina 3 olika varumärken (Sortera, Big Bag, Åkerisäcken) som alla erbjuder liknade tjänster till olika målgrupper i samma lokal. Sorteras bild av hur det skulle ske var genom tryckt kommunikation där man skapade små utställningar om alla olika erbjudanden i deras stora nya lokal

Läs mer

SVENSKA SPEL

Svenska Spels nya kontor i Arenastaden behövde få en identitet som speglade deras värderingar och verksamhet. Med tavlor från golv till tak, skyltar i plexi, färg samt kreativa lösningar brandades kontoret för att ge en arbetsmiljö som inspirerar både medarbetare och besökare.

Läs mer

ICA

Vi har hjälpt ICA att förverkliga sin vision om en kreativ och lustfylld arbetsplats där den fysiska utformningen tillsammans med teknik ska bidra till ett förändrat beteende och arbetssätt.

Läs mer

HSB

HSB har länge varit duktiga på att berätta om sig själva i tryckt format. På de platser där de fysiskt möter sina kunder har de själva upplevt att de inte riktigt har hängt med i utvecklingen, den befintliga kommunikationen gjorde inte varumärket rättvisa.

Läs mer

KING HQ

På Kings nya huvudkontor i centrala Stockholm har BrandFactory Concept skapat en unik varumärkesupplevelse för besökare och anställda. Ett bättre betyg än att Kings kontor utsågs till segrare i ”Sverige Snyggaste Kontor 2021” kan man knappast få!”

Läs mer

KING SHOWROOM

På Kings nya huvudkontor i centrala Stockholm har BrandFactory Concept skapat en unik varumärkesupplevelse för besökare. Med digital teknik, ljus, skyltar och analog branding skapades ett Showroom som vi är väldigt stolta över.

Läs mer

EUROSTEEL

Vi har tillsammans med Eurosteel Nybro AB tagit fram en ny grafisk profil.

Läs mer

MELODIFESTIVALEN 2020

För 10:e året i rad har BrandFactory fått den stora äran att ta fram Melodifestivalturnéns koncept och grafiska profil för vår kund, Live Nation.

Läs mer

MUNTERS

Hur deras varumärke fick liv på kontoret

Läs mer

SVENSKA SPEL

Svenska Spels nya kontor i Arenastaden behövde få en identitet som speglade deras värderingar och verksamhet. Med tavlor från golv till tak, skyltar i plexi, färg samt kreativa lösningar brandades kontoret för att ge en arbetsmiljö som inspirerar både medarbetare och besökare.

Läs mer

HSB

HSB har länge varit duktiga på att berätta om sig själva i tryckt format. På de platser där de fysiskt möter sina kunder har de själva upplevt att de inte riktigt har hängt med i utvecklingen, den befintliga kommunikationen gjorde inte varumärket rättvisa.

Läs mer

SORTERA

Vi fick uppdraget att ta fram en idé kring hur de bäst kunde kommunicera sina 3 olika varumärken (Sortera, Big Bag, Åkerisäcken) som alla erbjuder liknade tjänster till olika målgrupper i samma lokal. Sorteras bild av hur det skulle ske var genom tryckt kommunikation där man skapade små utställningar om alla olika erbjudanden i deras stora nya lokal

Läs mer

KING HQ

På Kings nya huvudkontor i centrala Stockholm har BrandFactory Concept skapat en unik varumärkesupplevelse för besökare och anställda. Ett bättre betyg än att Kings kontor utsågs till segrare i ”Sverige Snyggaste Kontor 2021” kan man knappast få!”

Läs mer

KING SHOWROOM

På Kings nya huvudkontor i centrala Stockholm har BrandFactory Concept skapat en unik varumärkesupplevelse för besökare. Med digital teknik, ljus, skyltar och analog branding skapades ett Showroom som vi är väldigt stolta över.

Läs mer

MELODIFESTIVALEN 2020

För 10:e året i rad har BrandFactory fått den stora äran att ta fram Melodifestivalturnéns koncept och grafiska profil för vår kund, Live Nation.

Läs mer

MUNTERS

Hur deras varumärke fick liv på kontoret

Läs mer

HSB

HSB har länge varit duktiga på att berätta om sig själva i tryckt format. På de platser där de fysiskt möter sina kunder har de själva upplevt att de inte riktigt har hängt med i utvecklingen, den befintliga kommunikationen gjorde inte varumärket rättvisa.

Läs mer

SORTERA

Vi fick uppdraget att ta fram en idé kring hur de bäst kunde kommunicera sina 3 olika varumärken (Sortera, Big Bag, Åkerisäcken) som alla erbjuder liknade tjänster till olika målgrupper i samma lokal. Sorteras bild av hur det skulle ske var genom tryckt kommunikation där man skapade små utställningar om alla olika erbjudanden i deras stora nya lokal

Läs mer

SANDVIKA STORSENTER

Tydlig skyltning och wayfinding säkerställer shoppingupplevelsen och möjliggör att det går snabbt och enkelt att förflytta sig från plats till plats.

Läs mer