SERIOUSLY PLAYFUL!

På Kings nya huvudkontor i centrala Stockholm har BrandFactory Concept skapat en unik varumärkesupplevelse för besökare. Med digital teknik, ljus, skyltar och analog branding skapades ett Showroom som vi är väldigt stolta över.

Produkterna är unikt designade och programmerade för King av vår konceptavdelning med leveranser från hela BrandFactorys produktion. Allt med målet att skapa ett Showroom som andas ”Seriously Playful”.

Om King
King är ett ledande underhållningsföretag inom den mobila världen. King har utvecklat över 200 roliga titlar och deras spel spelas över hela världen.

EN DIGITAL UPPLEVELSE

Med en unik digital upplevelse kan besökarna över tre synkroniserade OLED-skärmar ta del av Kings spännande historia, hur det är att jobba på King, spel som utvecklats, intervjuer med anställda och olika evenemang. Allt styrt av avancerade sensorer som känner av handrörelserna i luften, kombinerat med animerat och synkroniserat ljus som förändras beroende på vad man ser och gör. Ljudet kommer från en ljuddusch med riktat ljud som därigenom inte stör omgivningen. Se mer av upplevelsen i filmen nedan.

LJUSSKYLT
En klassisk ljusskylt med Kings lekfulla logotyp möter besökarna när de kliver in.

AKRYLBOKSTÄVER
Bakfolierad akryl som fästs på väggarna skapar en tredimensionell och exklusiv känsla.

HISTORIEVÄGG
Att kunna röra vid saker skapar en starkare förståelse och band till varumärket. Vi har designat ett rum med väggar som går att förändra och utveckla efter behov och tid. Med cirkelformade ljusväggar som lyser i toner av Kings profilfärger skapas en känsla av exklusivitet. Här kan man följa Kings historia från de allra första skisserna av karaktärerna till deras världsberömda spel idag.

GOLVFOLIERING
Trappan fick bli en varumärkesbärare med hjälp av golvfolie.

PELARE
För att förstärka Kings lekfullhet klädde vi in de grå betongpelarna med akrylstavar folierade i Kings profilfärger som ger intrycket av rinnande färg.

SE MER AV OSS

CONCEPT

Concept är det första steget för att förverkliga dina koncept och idéer.

MELODIFESTIVALEN 2020

För 10:e året i rad har BrandFactory fått den stora äran att ta fram Melodifestivalturnéns koncept och grafiska profil för vår kund, Live Nation.

KING HQ

På Kings nya huvudkontor i centrala Stockholm har BrandFactory Concept skapat en unik varumärkesupplevelse för besökare och anställda. Ett bättre betyg än att Kings kontor utsågs till segrare i ”Sverige Snyggaste Kontor 2021” kan man knappast få!”